Рівні освіти: Бакалавр (Bachelor) Магістр (Master) Доктор філософії(PhD)
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України здійснює підготовку здобувачів наукового ступеня:
- доктора філософії відповідно до ліцензії на провадження освітньої діяльності на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти ЛВ № 03740-000231 за спеціальностями 016 Спеціальна освіта (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка) та 053 Психологія (галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки);
- доктора наук за спеціальностями 016 Спеціальна освіта та 053 Психологія.
Форми та терміни навчання:
- Аспірантура (підготовка здобувачів вищої освіти ступеня доктор наук) – очна (за рахунок коштів державного бюджету України); заочна (за рахунок коштів фізичних і юридичних осіб) – 4 роки.
- Докторантура (підготовка здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії) – очна (за рахунок коштів державного бюджету України за рахунок коштів фізичних і юридичних осіб) – 2 роки.
Інститут надає освітні послуги з підвищення кваліфікації для керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників навчальних закладів за спеціальністю 016 «Спеціальна освіта» та за спеціальністю 053 «Психологія».
Напрями підготовки:
- управління загальноосвітніми спеціальними навчальними закладами;
- організація інклюзивного навчання у закладах освіти;
- українська жестова мова як предмет вивчення і засіб навчання;
- психолого-педагогічний супровід дитини з аутизмом у закладах освіти;
- організаційно-методичні умови діяльності інклюзивно-ресурсних центрів;
- технології навчання та розвитку дітей з комплексними порушеннями розвитку;
- технології розвитку адаптивних можливостей дітей з особливими освітніми потребами в освітньому середовищі;
– технології корекційно-розвивальної роботи та навчаня дітей із сенсорними порушеннями;
– технології навчаня дітей з порушеннями мовлення;
– психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти;
– психолого-педагогічні технології навчання і виховання дітей з інтелектуальними порушеннями.
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України – провідна наукова установа у складі Національної академії педагогічних наук України, що визначає стратегічні напрями розвитку спеціальної педагогіки та психології, здійснює фундаментальні і прикладні дослідження з проблем освіти дітей з особливими потребами.
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України створено у 1993 році.
Наукову структуру Інституту формують 7 відділів: відділ інклюзивного навчання, відділ освіти дітей з порушеннями слуху, відділ психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, відділ освіти дітей з порушеннями зору, відділ навчання жестової мови, відділ освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, відділ логопедії.
- розроблення науково-теоретичних засад навчання та виховання дітей з особливими потребами;
- психолого-педагогічні детермінанти розвитку освіти осіб з особливими освітніми потребами в умовах дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу, загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими потребами; закладів інноваційного типу: навчальні заклади з інклюзивною формою навчання, навчально-реабілітаційні та оздоровчі центри, багатопрофільні реабілітаційні установи;
- розроблення та впровадження інноваційних технологій і моделей психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами;
- модернізація змісту освіти відповідно до Державного стандарту та Концепції Нової української школи;
- створення освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в контексті сучасних педагогічних інновацій;
- впровадження результатів наукових досліджень у практику навчання і виховання дітей з особливими потребами;
- участь у розробці нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України з питань освіти дітей з особливими потребами;
- підготовка наукових кадрів через аспірантуру, докторантуру;
- надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів освіти;
- консультування науковців, практиків, батьків дітей з особливими потребами;
- узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду з організації освіти дітей з особливими потребами;
- популяризація знань про особливості розвитку, навчання та виховання дітей з особливими потребами;
- співробітництво з вітчизняними і зарубіжними науковими центрами, навчальними закладами, громадськими організаціями.