Рівні освіти: Доктор філософії (PhD)
Інститут провадить освітню діяльність у сфері вищої освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні у галузі знань
Інститут обдарованої дитини НАПН України є провідною державною науковою установою, яка здійснює наукові дослідження проблем обдарованості, розробляє науково-методичні засади діагностики, розвитку, супроводу і навчання обдарованих осіб різного віку. Інститут обдарованої дитини НАПН України було створено розпорядженням Кабінету міністрів України від 8 серпня 2007 р. N 635-р. Діяльність Інституту забезпечують 6 наукових та 1 адміністративний відділи. Інститут обдарованої дитини НАПН України є членом робочої групи Європейської федерації академій наук (ALLEA), Всесвітньої ради для обдарованих і талановитих дітей (WCGTC) та Європейської ради з питань високих здібностей. Ученими Інституту було: • розроблено науково-методичні засади діагностики інтелектуальної, академічної, естетичної обдарованості особистості; • адаптовано та апробовано діагностичні методики для роботи з обдарованими дітьми; • розроблено комплексну профорієнтаційну психодіагностичну програму для старшокласників; • розроблено та апробовано профорієнтаційно-діагностичну тестову систему «Інтереси та здібності»; • розроблено методику виявлення особливостей розвитку винахідливості дошкільників; • сформовано та комп’ютеризовано базу методів профорієнтаціної діагностики; • розроблено методики інтерактивної психологічної та педагогічної підтримки й супроводу процесу соціалізації обдарованих старшокласників; • створено методики виявлення і супроводу дітей схильних до дослідницької діяльності; • розроблено методику відбору, підготовки і психологічного супроводу учнів до участі у Міжнародних інтелектуальних змаганнях. Інститут є засновником збірника наукових праць «Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи», та співзасновником науково-методичного журналу «Освіта та розвиток обдарованої особистості», науково-методичного журналу «Мистецтво та освіта». Усі видання входять до категорії Б Переліку наукових фахових видань України. З метою виявлення педагогів та педагогічних колективів, які створюють умови для розвитку обдарувань дітей, упроваджують в освітній процес інноваційні форми і методи роботи з обдарованими дітьми, Інститут обдарованої дитини НАПН України проводить щорічні заходи: - Всеукраїнський конкурс-рейтинг закладів загальної середньої освіти по роботі з обдарованими дітьми «Школа – джерело талантів». - Всеукраїнський конкурс «Творчий вчитель – обдарований учень». За період роботи Інститут було відзначено різноманітними нагородами Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України: дипломами та медалями за вагомий науковий внесок в інноваційний розвиток та модернізацію національної освіти, активне впровадження інноваційних технологій у освітній діяльності та інновації у розвитку міжнародної співпраці.